קרן השתלמות – מוצר אחד עם יתרונות רבים

מהי קרן השתלמות ? קרן השתלמות הינה תוכנית חיסכון לטווח בינוני עד ארוך אשר מאפשרת למשוך את הסכומים הנצברים בה בתום 6 שנים מפתיחתה או בתום 3 שנים לעמית שהגיע לגיל הפרישה.
קרן השתלמות היא כיום קופת הגמל ההונית היחידה במדינת ישראל בה ניתן לחסוך ולקבל בעתיד סכום חד פעמי (לא בדרך של קצבה חודשית) ללא תשלום מס, לרבות ללא מס בגין רווחים ריאליים, למי שהופקדו לזכותו מידי שנה תשלומים עד סכום התקרה המוטבת. (רף מקסימלי להפקדות: לשכיר 10% מהשכר החודשי מוגבל בתקרת שכר של 15,712 ₪ , ולעצמאי תקרת הפקדה שנתית של 17,850 ₪ )
מי מחליט לאיזו קרן השתלמותאצטרף? לכל עובד שכיר או עצמאי הזכות לבחור את קרן ההשתלמות בה יושקעו הכספים, כמו כן שמורה לו הזכות להחליט בכל עת לנייד את הכספים לקרן השתלמות אחרת, כלומר להעביר את הכספים לניהולה של קרן אחרת תוך שמירה על הוותק שצבר.
כיצד בוחרים את קרן ההשתלמות ? מגוון קרנות ההשתלמות ומסלולי ההשקעה הוא רחב, על כן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור בבחירת הקרן ומסלול ההשקעה. השיקולים הנלקחים בחשבון בבחירת קרן ההשתלמות היא אופי הלקוח, העדפותיו אופק ההשקעה וכל זה לצד בחינת חוסנו של הגוף המנהל,מדיניות ההשקעה של הקרן ,השוואת תשואות הקרן ביחס למתחרות, והשירות.
מתי כדאי למשוך את הכסף ? למרות הנטייה והפיתוי למשוך את הכסף שנצבר בקרן ההשתלמות בתום 6 שנים, כדאי לדעת שניתן להשאירו בקופה ולהמשיך לצבור ובכך להינות מהזכות למשיכת החיסכון בכל עת, גם בגיל פנסיה. חשוב לדעת כי כל משיכה מהקרן החל ממועד הזכאות , נועל את הקרן להפקדות נוספות . גם בסוגיה זו כדאי להיעזר באיש מקצוע.

הרשמה למועדון